Een bestuurder verliest gemiddeld 44 uur per jaar in de rij in Brussel, de vijfde drukste stad van Europa. Alternatieve vervoersmiddelen kan deel uitmaken van de oplossing voor het autoverkeer te verminderen.

“Attention verkeer sterk vertraagd tussen …” Deze boodschap klinkt als een bittere melodie te veel automobilisten oren. Elke week verliezen we uren in het verkeer wanneer onze tijd is kostbaar. Verkeersproblemen blijven om de mobiliteit belemmeren in de Belgische hoofdstad en het is geen toeval.

Vs. bedrijfsauto’s budget mobiliteit
Ongeveer 40% van de auto’s in het verkeer zijn bedrijfsauto’s. Federal acties met betrekking tot bedrijfswagens gedeeltelijk verklaren waarom zoveel mensen nemen de auto naar het werk. De federale overheid is vloeren trein op een mobiliteitsbudget dat de regels in de zaak zou moeten veranderen. “We moeten voorkomen dat het systematisch gebruik van de auto als je alleen bent voor een korte rit, dat is belachelijk. Het is noodzakelijk om fiscale maatregelen te nemen om de gecombineerde maatregelen suggereert nemen ter bevordering van haar kant, Frédéric Van Malleghem, directeur van Cambio Brussel.

Veranderingen in gewoontes
Hoewel files terugkeren, ze zijn niet onvermijdelijk. Als de infrastructuur beter zijn aangepast aan de behoeften van de gebruiker (potentiële), zou ze het meest willen hun gewoontes te veranderen. “Er is veel te doen op het gebied van openbaar vervoer, zoals de RER, de eigen sites voor trams, etc. “Zegt Frédéric Van Malleghem.

 

Fietspaden langs de kleine ring is echt een symbool ” - MORIZUR

 

In Utopia het publiek
Onder het woon-werkverkeer, carpoolen met collega’s kan nuttig zijn. Voor andere, meer occasionele trips, kunnen gebruikers gebruik maken van autodelen maken. Het is lang geleden dat Cambio was de enige speler in de industrie, concurrenten als ZipCar, DriveNow, Ubeeqo vestigden zich op de markt. De klant hoeft alleen kiezen op basis van hun behoeften. Frédéric Van Malleghem legt uit: “In eerste instantie, het gedeelde station was een mooie utopie die gedoemd was te mislukken in de ogen van de meeste mensen, nu is het publiek.”

Het woon-werkverkeer
Fietsen is een van de alternatieven voor de auto hun reis naar het werk. Maar slechts 3% van de mensen gebruik maken van dit vervoermiddel, volgens de statistieken van de Algemene Directie Statistiek. Moet gekwalificeerd zijn, maar: tussen 2015 en 2016, was er een toename van 30% van het aantal fietsers. “De verbeterde voorwaarden, besef dat wordt gemaakt rond de fiets kan ten dele deze cijfers verklaren. We zullen zien of dit zo doorgaat in 2017 “, zegt Florine Cuignet, Brussels beleid verantwoordelijk voor Gracq, een beweging die fietsen bepleit als vervoermiddel.

De stad fietsen
over fietsen, de Brusselse autoriteiten hadden sinds het begin van de legislatuur het project om vrijliggende fietspaden te installeren langs de kleine ring. Op middellange termijn, de burgemeesters van de Stad Brussel, Sint-Joost en Sint-Gillis heeft een akkoord bereikt dat eind maart werd geformaliseerd door de minister van Mobiliteit Pascal Smet Brussel. Florine Cuignet ingenomen met de mededeling: “Dit is niet het enige project om de mobiliteit fiets te verbeteren, maar het is echt raakt tot een symbool. “Volgens haar, zou het een heleboel mensen te overtuigen om in het zadel. Automobilisten vast in de ring zal zien dat de fietsen rond, het is een manier om ze zichtbaar fietsers in de stad te maken.

 

In eerste instantie, de gedeelde drive is een utopie veroordeeld, nu is het uitgegroeid tot mainstream ” - Frédéric Van Malleghem

 

Bedrijven en hun rol
Bedrijven hebben ook een rol te spelen in de kwestie van de mobiliteit. In Brussel worden reisplannen opgelegd aan bedrijven met meer dan 100 werknemers met het oog op een andere dan de automobiliteit te ontwikkelen. Sommige bedrijven ook kiezen voor fietsen premies, het is een kilometervergoeding te reizen tussen huis en werk uit te voeren.

Het alternatief vervoer
Alle alternatief vervoer, zoals de RSP, carpooling, enz. moeten hun plaats in het mobiliteitsplan hebben. Frédéric Van Malleghem concludeert: “Vanaf het moment dat de stad zeer aangenaam met het openbaar vervoer, wandelen en fietsen zal zijn, zal er echt ruimte voor alle alternatieve mobiliteit acteurs, gedeelde taxi’s, deelauto’s tot bloei kunnen komen. “